Soumi, Future Stars ☼

Lite bilder från cupen i Finland. En av de roligaste cuper jag varit på även om vi inte fick spela klart matcherna.. xP och att mycket var på finska och domarna var emot oss och man fick inte behålla omklädningsrummen, ja det finns en del saker att klaga på med själva arrangemanget. Men de sakerna vi gjorde med laget var alltid roliga, och alla hängde med alla. Plus att vi vann ju hela cupen och vi var oslagbara =) vinst i 6 av 6 matcher med mållskillnaden typ 26-2. Glömde nästan, vi kom ju i TV också (se bild). Nu är jag riktigt taggad på eftersäsongen och vill bygga upp mig ännu mer, eftersom jag slutat på fotbollen så kommer jag förhoppningsvis också ha mer tid för kompisarna, läxor och ännu mer hockey! (:


            
  
  


Så kort sammanfattning av resan: Vi lärde oss lite finska: Kahru = Björn, Hyvää Pääsiäiste = Glad Påsk, Kiitos = Tack, Jähalli = Ishall, Käärme-Kaupunki-Pienet = Orm-Stad-De. :D Upptäckt att vi är absolut bäst på att sjunga, som om vi inte redan visste det... Och dansa, ingen slår oss på dansgolvet. Vi träffade på ett antal fulla och fula finnar. Åt mat stup i kvarten. Såg Dam-VM och hamna på Tv. Kicka fotboll, blandat med balett?!. Japp vi är bra på många saker men speciellt såklart på HOCKEY!! Och *host* att prata *host* bullshit, alldeles för mycket av det får bli skärpning på den.

Nej men nu har jag plugg att göra så tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0