Eftersom att jag en gång..

...för rätt länge sedan lovade min kära, knäppa, galna, megasnygga, azzzpåårade, älskvärda, bästa vän Julia att skriva ett inlägg om bara henne så ska jag nu göra det. Men då måste hon lova att kommentera massa mer. För jag VET att hon stalkar mig varenda dag men nu var det typ en månad sedan jag fick en kommentar av henne och Nej det hållet INTE. Sooo here gooes!

Jag och Julia lärde känna varandra i 1an tror jag att det va (kan ha vart 2an). Då var jag mycket längre än henne, vi båda hade mittbena, vi gick i samma klass då på Baldersskolan, vi fick plats i samma tröja SAMTIDIGT, vi var galet söta och framförallt bästa vänner såklart.  

Foto från utflykt med fritids, Sleipner (8a-hovade hästen). Fotat ett foto därför sämst kvalité :P


Mitt och Elins 8-års kalas :D Maskerad såklart, jag är Ronja Rövardotter och antar att Julia är en prinsessa, eller kanske balettdansös... oklart..

Sen när vi hade gått ut 3e klass och var tvungna att byta skola, valde jag Kyrkskolan (vilket dom flesta valde) men eftersom Julia äger på att sjunga så började hon på Adolf Fredrik inne i stan. Haha kommer ihåg att vi höll kontakten via e-mail xP och när vi kunde träffades vi ibland. Kommer också ihåg att jag föreslog någon gång att vi skulle skriva på engelska så att vi skulle bli bättre på det(?) ambitiös tjej eller vid typ 9 års ålder?!? :P Men det tyckte inte Julia var någon bra idé och sen efter ett tag så kom vi ifrån varandra, nya kompisar, för mycket andra saker på fritiden (då man höll på med typ golf, ridning, fotboll, gymnastik och senare hockey samtidigt). Så efter 3 år i mellanstadiet pratade vi inte längre och sågs aldrig. I högstadiet var det Fribergaskolan som gällde för mig och Julia gick kvar på AF. Så under den tiden var det mest bara stela hälsanden då man ibland såg varandra i Mörby Centrum. Typ när man var på väg hem från skolan, eller då Julia sålde Maj-blommor.. :P

Och japp som vanligt går tiden sjuuukt fort och så var det dags för gymnasieval. Scaaaaryyy shit! Då på VRG:s Öppna Hus stötte vi på varandra igen. Det var lite akward och typ konstigt hejdå, sånt hejdå då man typ fortsätter att ser varandra ändå i typ varje klassrum och ba: "hej hej igen.. ehe" Men om jag kommer ihåg rätt sen så blev vi kompisar på facebook såklart och började prata och så hade båda bestämt sig för att välja VRG. Tror att vi pratade mer sen under sommaren och bestämde oss att vi skulle bli "VRG-bundisar". Konversationen kommer här nere, kom på att ALLT finns kvar på Facebook :P

Fett bra med internet hur det sparar allting... :P

Så sen började Gymnasiet men otur som vi har hamnade vi inte i samma "klass", plus inga lektioner tillsammans men det spelade inte så stor roll. Tog bussen samtidigt de flesta dagarna och massa andra gemensamma kompisar ledde till att man snabbt lärde känna varandra igen. SÅ självklart blev vi "Frida, Julia and the snobs" eller aahh.. typ nästan iaf.. eller nä inte ens nästan. Snarare typ: "Frida "Biffen" Ekdahl, Julla-Knulla (inte Abdullah), Ellepellecykelskrälle, Siggesiggelito, Fanny med den lena hakan, den där Alice, Carin som hatar ketchup, Sarah the Soumi-gangstah plus massa andra mysiga människor!" :) Men känner att jag kommer ifrån ämnet... Detta skulle ju faktiskt handla om Julia. Sååå jag ska komma på lite moments från 1an och 2an. 


HAHAHA skrattar alltid lika mycket när jag ser denna xD

1an:
Julia 16 år tårta och sång i matsalen. Massage-/Sov - stunder under Aulaföreläsningar. Time to say good bye - moments Skolavslutningsövernattning - tid att göra sig i ordning: Frida: ca 1,5 h Julia: ca 4 h plus de 4 timmarna kvällen innan.. Nära att komma på Julia med flera med min finfina present = kort i form av trosa med mycket MYCKET fin text.. x) Julia joinade på min Engelskalektion + Paul Ellis läskigaste läraren på skolan = Kan BARA bli FEL Chattén med Mårten - tacka mig Julia TACKA mig ;P


Webcam under Julias mattelektion, första gången jag träffade Kim den stunden glömmer man aldrig :S

2an:
Mjölkskratt i matsalen. Orientering aka Skogsmullepromenad aka Svampplockning á la Frida, Julia och Sigge. Massagestunder <3 Äppel-foto-lekparks-promenaden Kanelbullens dag Epic fysiklaborationer, Gunnar älskar oss! "HEEEJ Jakob!!! Hur ere?" x3 vid bussen xP


Julia lyckas göra "Skriet" under "Äppel-foto-lekparks-promenaden"

Detta är vad jag kan komma på just nu men är myyycket mer och kommer fyllas på ääännu mer. Är ju ändå drygt ett och ett halvt år kvar. Ohh härliga skoltid... -.- Men ni ALLA gör den så mycket bättre och i detta inlägg speciellt tillägnat till dig Julia. Önskar att jag hade kunnat fortsätta med mitt gamla schema så vi hade kunnat flamsa på håltimmarna och hehe även på alla lektioner. Men vi flamsar hur mycket som helst ändå och tycker jag att vi ska fortsätta med! :)


Classical


Jag älskar dig :) <3 För dig ska jag göra det tusen gånger om!!

Julia har också en spellista tillägnad bara henne på Spotify, mest skapad av Elin men också med några bidrag av mig ;) Det här var nog allt för denna gång. Känner att det blev väldigt detaljerat och hyfsat personligt haha men sånt är ju alltid kul!! :D Och om ni nu tror att ni kan allting om mig och Julia så har ni FEL!! Detta är bara början och alla har vi våra mörkaste hemligheter men dessa får vänta till en annan gång eller så blir vi förhoppningsvis begravda med dessa, fortfarande som hemligheter, om en lååång lång tid... ;P PEACE <3

Kommentarer
Postat av: JULIAAA!!!!!!!

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH TACK FÖR VÄRLDENS FINASTE INLÄGG!!!!!!!!! DET VAR DET FINASTE NÅGON NÅGONSIN GJORT FÖR MIG, SÅ FINT ATT JAG FICK EN LITEN TÅR I ÖGAT!!! JAG ÄLSKAAAAAAR DIGGGGGGGGGGGGGGGG DU ÄR SÅ SÖT OCH SNÄLL OCH UNDERBAR OCH IMORN SKA JAG GE DIG MASSAGE UTAN ATT KRÄVA DET TILLBAKA!!!!! DU ÄR BÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄST <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 3< <3 3< 3< 3< 3< <3 3<<3 <3 3< <3 3< 3< <3 <3 <3 <3 <3 <3 3 <3 <3 <3 3< 3< 3< 3<<3 3< <3 <3< 3< 3< <3 3< 3<<3 <3 <3 3< <3

2010-10-12 @ 18:51:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0