Mycket nödvändigt men också icke nödvändigt gjort.

Har masssoooorr att berätta nu egentligen men är så himla tråkigt med bara massa text.. Och inte heller har jag några bilder att ladda upp för kameran glömde jag hos Laura i fredags.. what to do what to do..?
Men eftersom jag känner att det var längesedan som jag skrev något riktigt vettigt så får det bli nu när jag faktiskt har typ hur mycket tid som helst på mig. Välj själv om du tycker det är värt att läsa eller ej :)
Alltså, i fredags, som sagt var det verkligen fullt ös medvetslös. Blev väckt av mitt telefonalarm ca halv 8 tror jag för att hinna med att packa allt inför dagens äventyr. Träning 10-12, 6 sekunders-intervaller och benpass. Den redan totala träningsvärken i princip varenda muskel i kroppen gjorde det inte enklare att springa.. Men som vanligt efter 2 timmars träning var det rätt så skönt, dock tanken på att hoppa och studsa och skrika på ett fullproppat flak i rörelse var lockande men förstod inte riktigt hur jag skulle orka.. Detta visade sig senare inte vara några som helst problem.. Först gällde det bara att skynda sig hem, äta, duscha, göra mig i ordning, packa lite till för att sedan skynda mig upp till Mörby, köpa öl, för att tillslut ta 176an för första gången mot Solna. Där hittade jag och Anneli varandra (efter ett tag..) och sen hittade vi även till Solna Gymnasium där Laura skulle springa ut ifrån. (För övrigt är jag super allmänt helt galet taggad för min student, dock ett helt år kvar så kanske ska chilla lite på den fronten.. "Somliga har ETT ÅR KVAR!") Var rätt kaotiskt vid utspringet och massa olika kulturer stod med trummor, tutor och långa klädnader (som döljde kropp och hår). Vetskapen av att mitt eget utspring kommer likna detta på något sätt alls är nästan lite sorgligt, hade varit kul med afrikaner som slog på bongotrummor, eller kosovoare(??) som skrek och ylade eller iranier med respektive som sprutade av glädjetårar och riktig sann lycka. Fast jag tror faktiskt att mycket kommer vara likt fast på ett lite annorlunda sätt. Vi får väl helt enkelt se..
Efter alla klassers utspring var det flakåkning som gällde och med vårt houseflak och gunget som uppstod inför varje laddning och sedan urladdning då basen dunkade som mest var vi helt klart svåra att inte vinka åt. Helt klart värt att få åka flak innan sin egen student, dels för att nu vet jag exakt hur jag vill ha det och dels för att vi fick åka runt i stan, vilken man inte får på skolorna i danderyd och täby.... (vilket suger.) men det kommer helt klart bli grymt ändå. Cirka 2 timmar senare blev vi avsläppta vid Centralstation och där tog vi pendeln hem till Laura där alla väntade på den nyblivna studenten. Mycket trevlig mottagning, dvs efter att vi tvättat av oss all klibbig öl, cider, fanta jaaa.. lite allt möjligt. Efter att ha ätit supergod buffé och fruktsallad var det dags för mig att dra mig mot Danderyd igen där Fanny skulle ha fest. Risken för att jag skulle somna på pendeln eller tunnelbanan hem var nästan lite lockande men samtidigt ett rent faktum så jag fick kämpa för att inte slumra till. 1 timma senare i Mörby, och lite till ölköpande var jag och Anna-Karin tillslut påväg till Fanny. Där hade det pågått lite förfestande och så småning om började fler människor strömma in. Hur mysig, trevlig och najs fest som helst. Inga alldeles för jobbiga fulla människor.. :P bara massa sköna människor och när som mest människor var där hängde de flesta bland myggen ute i trädgården. Mingel, drickande och lite, lite dansande och sommaren var verkligen invigd. Runt halv 5 tog jag min cykel och drog hem med Emelie och Emelie och bra till morgonnyheterna somnade jag och Brämming i mitt rum till solen som redan gått upp och fåglarna också för den delen.
Fredagen var helt klart en supermegaperfekt första sommarlovsdag och den bäddade gott inför resten av sommarlovet. Lördagen spenderade jag och Elin en sommarlovsdag precis så som dom ska spenderas, med att göra i princip ingenting vettigt. Vi var på promenad med hunden och chillade, sparkade lite fotboll och fotade på danderydsvallen medans vi tittade på lite random matcher. På kvällen kollade vi på 2 filmer, the proposal och nowhere boy, båda väldigt bra!! Efterrätten hade vi själva fixat, en riktigt exotisk fruktsallad, med amerikanska (fast från spanien) blåbär (3 askar för 44 kronor VÄRSTA KAPET) som pricken över iet. Hur gott och nyttigt som helst så vi var ju tvungna att kompensera med lite fruktkolor och glass för att höja onyttigheten.
Slutligen idag, söndagen, var det först träning mellan 10-12 sen somnade jag till Det regnar köttbullar och jag missade slutet och sov från ca 14-18. Trött tjej. Egengjord pizza till middag, promenad med Lundell och hunden och sedan Harry Potter tittande andra söndagen i rad med Lundell, Hanna och Astrid. Enda skillnaden denna söndag var att vi faktiskt inte somnade under filmen, Hanna verkade fatta någorlunda mycket och vi slutade kolla innan klockan var 12 jämfört med då vi förra gången började kolla efter 12... Så nu ligger jag här i sängen med hunden och med mammas MacBook (eftersom att min egna tydligen inte vill starta.. -.-) Får jag chansen nästa termin tänker jag helt klart "stjäla" med mig denna till skolan istället för den inte så fungerande skoldatorn.. Men nog pratat om skolan, nu blir det snart att sova för mig. Imorn blir det presentköpande till Astrid och födelsedagslunch hos henne. Kanonkul!! :D Träning som vanligt på kvällen. Puss och kram skumbanan.
Blir inte ens någon fin sommarbild för vet inte hur man kopierar från facebook på en sån här dator haha.. aja.. Bilder kommer när jag har tillbaka kameran :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0