I made a pie, not American though...



Jepp gjorde en rabarber paj idag. Denna gången blev den lyckad o inte bränd. Men den blev inte riktigt så som jag ville, vi åt en supergod paj på Ramsö och det var så jag ville ha den men ne... Hittade ett recept som jag trodde var bra och pajen smakade bra men inte så som jag ville. Men snygg var den i alla fall. :D



Det enda som gick dåligt när jag gjorde pajen var att det var något som låg på bottnen av ugnen som jaa.. började smälta helt enkelt. Vi vet fortfarande inte vad det var för något, först trodde vi det var socker som runnit från pajformen men den var ju helt ren så det var det inte.. Men det lukade bränt socker i hela köket och när man öppnade ungsluckan bolmade rök ut. Så det blev ett litet äventyr. Den mystiska, kladdiga geggan så i alla fall ut som ett levande monster när det kokade av värmen i ugnen. Glömde ta foto då men tog ett nyss på det nu uttorkade monstret..


Ska sova/läsa nu, har lånat 3:e twilight-boken nu (eclipse). Kollade på biblioteket i Mörby tidigare idag men den var redan utlånad (på engelska) och det var typ två som redan stod i kö så.. det var ju enkelt att fortsätta låna av A-K.
God natt!! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0