En nygammal bästaste bästa vän

Blond - Brunett. Kort - Lång. Smal - Mindre smal. Fotboll - Ishockey. Blåögd - Brunögd. Mille - Oskar. Tyska - Spanska. Några av de oliker mellan mig och min vän som jag lyckades komma på. Dock är likheterna rätt många också.
VRG Djursholm, NaturNatur, Godis, Glass, Bullar, SNOOK, Daniel Adams-Ray, Februari, 320 p, Peace & Love 2011 och MASSA fler saker! Trots olikheter och likheter så spelar det inte så stor roll. Vi började som bästa vänner och kommer sluta som bästa vänner.



Jag och Elin lärde först känna varandra på dagis men tyvärr kommer jag inte ihåg så mycket av den tiden.. hehe.. Dagiset var Nora Herrgård, hon gick på Sörgården och jag gick på Norrgården, alltså inte i samma grupp så jag vet inte exakt när vi började lära känna varandra. Men vi när vi va 5 år började vi båda på Mellangården och antar att vi blev bättre kompisar då. Vi båda började spela fotboll i DSK och vi fick båda vara med och spela med 92orna efter ett tag eftersom att vi ägde såklart ;P Sen började vi båda på Balders. Jag kommer faktiskt inte riktigt ihåg om vi gick på samma 6-års eller inte men tror inte det. Det fanns Frigg och Freja och nu kommer jag inte ens ihåg vilken jag gick i... :S Haha blir förvirrad av allting. I alla fall så gick vi i samma klass från 1an till 3an. A såklart, dvs dom bästa. De som hade dom bästa Kung-reglerna, de som hade bästa lärarna, bästa fritidset (Sleipner den 8-hovade hästen) och de som helt enkelt va coolast på skolan.



Typiskt för mig och Elin var att ha våra födelsedagskalas tillsammans efter som att hon fyller år den 1a februari och jag den 3e. Bilden ovan är från ett av våra maskeradpartyn. Jag va Ronja Rövardotter, som vanligt... Och Elin ser ut att vara Jane från Tarzan. Neeee skoja bara klart hon är en Leopard!! Coolaste katten i stan!! ;) Måste säga att vi faktiskt fortfarande ser ut ungefär sådär, inte förändrats så jättemycket och det måste ju vara positivt eftersom att vi är urgulliga!!

Förutom Fotboll, gick vi på Gymnastik ca 4 gånger i veckan om jag kommer ihåg rätt. Truppgymnastik och det va verkligen seriöst men kul! Plus att vi va typ starkare då än vad vi är nu... :P Vi hängde typ efter skolan asså helt seriöst VARJE dag!!! Och det va hemma hos Elin som jag för första gången åt lax och det är fortfarande min favoriträtt!! Riktigt stolt över att jag kommer ihåg det! :D

Efter Balders var det dags att byta skola. Och alla normala och coola kidz gick då till Kyrkskolan. Där gick vi båda i C från 4an till 6an. Vi var ju helt klart den coolaste klassen då också. Och att säga att vi inte hade den bästa läraren vore att ljuga, hon va verkligen bäst!! Det var i mellanstadiet som jag började på ishockey, vilket Elin redan spelade men slutade efter ett tag för hon åkte så mycket slalom. Och efter att båda slutat på Gymnastik, så började jag på fotboll igen och efter något år bytte jag till Djursholm där Elin nu spelade och vi hade bästa och roligaste laget. Saknar den tiden. <3


Bilden är nog däremot inte så gammal som när jag precis började i Djursholm utan från 2008. Så de på bilden är inte riktigt det original-laget som vi var så grymma med, men ca 11 tjejer från gamla laget.

I Friberga började vi på olika inriktningar. Jag, engelska och Elin, matte/no. Men genom fotbollen var vi fortfarande bra kompisar men det var inte som i Balders då vi umgicks varje dag. Vi träffades på fotbollen och ibland i skolan men inte mycket mer. Och efter det börjar vi närma oss nutid.

Efter 9an var det dags för gymnasiet och blev VRG för oss båda och Natur såklart! ;P Efter det har vi varit som Helan och Halvan igen tillsammans med massa andra mysiga, bästa vänner. Det var precis som när man var yngre. Mycket har förändrats. Vi är äldre, längre, mognare.... Eller fast nää! Moget är tråkigt!!! Vi förlorade aldrig varandra som vänner, vi behövde bara ta avstånd ett tag för att senare hitta tillbaka till en ännu starkare vänskap. Haha jag gillar att jag verkligen analyserar allting men så blir man när man går på min skola... "Analysera mera! Logaritmera mera!..." Men det är verkligen sant och nu i 2an har vi blivit ännu bättre kompisar och umgås i princip hela tiden.


Och nej!! Även om Elin försöker lura er eller intala er eller tror att hon är längre än mig... Så är hon INTE det, har ALDRIG varit och kommer antagligen ALDRIG bli! ;P

Vår nyaste passion är ex-Snook-paret!!
Som ni vet älskar jag både Oskar Linnros och Daniel Adams-Ray. (Om du missat det, har du inte vart uppmärksam ALLS) Dessa är några som Elin också gillar. Oskar gillar hon bara och Daniel verkligen älskar hon!! Haha det är rätt kul, nu har det dock lugnat sig lite men ni skulle ha sett henne för en vecka sen x) Därför har vi i alla fall nu beställt biljetter till Peace & Love kommande sommar!!!!! OCH VI KAN KNAPPT VÄNTA!!!! Både Oskar och Daniel ska dit och som en bonus kommer Maskinen och det kommer helt klart bli grymt!!!!!! Antagligen några fler som följer med men oklart än så länge. Jag och Elin planerar att vi ska ha tagit körkort då så det kommer bli Road-trip upp till Borlänge och ett galet äventyr!
Jag skulle kunna länka alla låtar från både Daniels album och Snooks båda album eftersom att vi älskar dom allihopa men det är liiite för jobbigt och detta blir mycket snyggare. Plus att jag vet att denna låten betyder extra mycket!!!!

Gryningspyromanen - Daniel Adams-Ray


"Vänskap är som spår i sanden. De måste trampas upp, annars försvinner de." - Okänd.
Smart person den där "Okänd" och tycker det är helt rätt och var inte rädd att ta tag i gammal vänskap för oftast hittar man tillbaka till varandra om man en gång redan vart bästa vänner. :) Jag har varit med om det minst typ 5 gånger.


Finns ingen bättre liknelse än dessa två! (Förutom att jag kanske inte är fullt så stor/tjock som Pumba är, och jag har definitivt mycket fetare lår än vad han har...) Hakuna Matata!! <3

Love you bro om du liksom inte redan fattat det!!!! <3<3<3

Kommentarer
Postat av: elin failgren (;

Jag vet inte vad jag ska säga, förutom att du är bäst, finast, gulligast, snällast, snyggast, godast, vackrast och typ alla bra ord i världen (förutom givmildast, för det är jultomten!) :) <3

2010-11-24 @ 23:58:35
Postat av: julia

hahahaha frida var de där om att alla coola och normala gick vidare i kyrk en pik till mig eller??? ;)

2010-11-25 @ 15:54:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0